Danas ćemo reći nekoliko riječi o istaknutom hrvatskom slikaru koji je u tematiku svog slikarskog opusa uvrstio naš Klek. Riječ je o Otonu Postružniku, porijeklom iz Hrvatskog Zagorja, a rođenom u Mariboru 1900. godine.
Još kao dječak putovao je s majkom u Beč i Veneciju, stoga su mu se već u ranoj životnoj dobi počeli širiti kulturni horizonti. Likovno školovanje pohađao je u Zagrebu, Pragu i Parizu, a svaka od škola utjecala je na njegov opus i raznovrsne likovne faze.
Koncem 1920-ih godina približio se grupi „Zemlja“, čiji su članovi bili socijalnokritički usmjereni i nastojali su u svojim likovnim djelima prikazati težak život seljaka i radnika te kritizirati pokvarenost tadanjeg građanskog društva. Postružnik je svoj stil prilagodio njihovom ideološkom i stilskom programu, koji je nastojao stvoriti naš autohtoni stil koji bi bio bliži narodnoj seoskoj umjetnosti, s ciljem da ga se približi seljacima. Tako u njihovim djelima crtež postaje nezgrapan, tvrd i robustan kako bi ironizirao ondašnje prilike, a u koloritu prevladavaju boje zemlje ili pak življe, crvene boje narodnog veza, dok je prostor prikazan linearno i plošno, gotovo dekorativno.
Postružnikov „Klek“, kojeg je naslikao 1929., a potom još jednom i 1931. godine, oba puta u tehnici ulja na platnu, pokazuje bliskost s takvim stilskim govorom.
Postružnik je vizure Kleka naslikao u vrijeme dok je radio na konzerviranju fresaka u manastirskoj crkvi u Gomirju, te je jasno da Ogulinci trebaju itekako biti ponosni što je naš Klek svojom osebujnom ljepotom inspirirao jednog od značajnih protagonista naše novije likovne umjetnosti da kroz njega izrazi svoja umjetnička htijenja.