Prošlog smo tjedna u našoj rubrici „Utorkom iz muzejskog arhiva” pisali o izgradnji željezničke pruge od Karlovca do Rijeke. Osim gospodarskog razvoja grada, pruga je omogućila stanovnicima lakša putovanja na druga odredišta koja su do tada bila spojena cestama na kojima se promet obavljao uglavnom konjskim kočijama.

Dovršetkom gradnje Ličke pruge (Prva dionica Ogulin – Plaški puštena u promet još 1914. godine), u srpnju 1925. godine kada je završena posljednja dionica Gračac – Knin, kolodvor u Ogulinu postaje važno prometno sjecište u koji dolaze brojni putnici. Povećanje putnika na kolodvoru iziskivalo je potrebu za gradnjom prikladnog objekta gdje bi se putnici mogli okrijepiti i odmoriti.

U novinskom članku objavljenom u Glasu Hrvata 20. ožujka 1926. godine možemo o počecima gradnje objekta reštauracije od strane zakupnika kolodvorske reštauracije u Karlovcu. Prema podacima iz članka investitor je poslovni prostor mogao koristiti 15 godina, nakon čega bi građevinski objekt pripao pod vlasništvo tadašnjih željeznica, a on bi imao prvenstvo pri zakupu.