Nakon izgradnje pruge od Karlovca do Rijeke 1873. godine, kojom je Budimpešta povezana s Rijekom, relacija pruge Zagreb – Rijeka je bila podijeljena u dva vučna područja sa sučeljem u Moravicama, gdje se za smjer prema Rijeci priključivala snažnija lokomotiva. Od 1873. do 1882. godine putničke vlakove su vukle lokomotive mađarske proizvodnje MAV 338 C 3 s tri pogonske osovine, dok su teretne vlakove vukle lokomotive MAV 420 i 441 tipa D 3 s četiri pogonske osovine.
Razvoj lokomotiva je s vremenom napredovao tako da je učinak 1914. godine u smjeru prema Zagrebu u odnosu na 1873. godinu povećan 7,8 puta, a u smjeru prema Rijeci 6,4 puta. Prijevozna snaga lokomotiva došla je do svojih granica već 1914. godine i elektrifikacije pruge, njena propusnost se mogla povećati sam nosivošću vagona i boljom organizacijom prijevoza.
Parna lokomotiva postavljena kod autobusnog kolodvora u Ogulinu nosi oznaku JŽ 51-148 i dio je fundusa Hrvatskog željezničkog muzeja. Prve lokomotive ove serije proizvedene su u tvornici strojeva MAV Gepgyar u Budimpešti pod oznakom MAV 375. U Hrvatskoj je 1937. godine počela proizvodnja parnih lokomotiva, u ondašnjoj jugoslavenskoj tvornici lokomotiva i mostova u Slavonskom Brodu, današnjem Holdingu „Đuro Đaković”. Lokomotive serije MAV 375 pod oznakom JŽ 51 su prve lokomotive koje je tvornica proizvodila prema licenci. Navedena serija lokomotiva je rađena prvenstveno za nizinske, manje zahtjevne pruge lokalnog značenja, a nosile su nadimak „Mađarice”.
Sadašnje mjesto na kojem se nalazi lokomotiva, nije njezino izvorno. Naime, u vrijeme kada je postavljena kao izložak početkom 1980-ih godina, sadašnji autobusni kolodvor nije postojao. Na tom mjestu se nalazio mali uređeni park sa stazama i klupama, a lokomotiva se nalazila na središnjem dijelu parka. Izgradnjom autobusnog kolodvora lokomotiva je restaurirana i postavljena na današnje mjesto.
U našoj rubrici „Utorkom iz muzejskog arhiva” donosimo članak iz Večernjeg lista od 22. siječnja 1997. godine o premještanju lokomotive i razglednice iz fundusa muzeja iz 1960-ih godina. Autor članka je Nebojša Magdić.
Ovom prigodom pozivamo sve naše pratitelje da, ukoliko već nisu, posjete izložbu koja je povodom 150. obljetnice puštanja u promet željezničke pruge Karlovac – Rijeka otvorena u našem muzeju.