Ovog utorka u našoj rubrici „ Utorkom iz muzejskog arhiva“ prisjećamo se izgradnje mosta preko kanjona rijeke  Dobre.

Iznad Đulinog ponora 1875. godine izgrađen je željezni most koji je povezivao Prapuće sa središtem Ogulina. Njegovom izgradnjom omogućeno je i povezivanje s Rudolfinskom cestom u vrijeme čestih poplava Dobre. Izgradnja mosta utjecala je na urbanistički razvoja grada u vidu formiranja nove ulice iza svetišta crkve Sv.Križa (danas Ulica Alojzija Stepinca) i stvaranjem novih zgrada uz današnju Novu cestu koje imaju visoku povijesno-umjetničku vrijednost.

Most je bio čelično rešetkaste strukture sa zakovicama i kao takav predstavljao je rijedak reprezent takve vrste gradnje u Hrvatskoj. No, postojeća nosiva konstrukcija mosta  s vremenom je postala toliko ugrožena da je 1990. godine preko njega zabranjen sav cestovni promet.

Godine 1995. krenulo se u izradu stručne ekspertize i ugovaranje izvedbenog projekta novog mosta. Projekt novog armirano-betonskog mosta izradio je Jure Radić s Instituta građevinarstva Hrvatske, a na temelju ranijeg rješenja pokojnog profesora Krune Tonkovića, najvećeg hrvatskog mostograditelja.

Most je izgrađen na istom mjestu na kojem se nalazio stari most. Prevlačenje starog mosta izvršeno je preko nosača novog mosta kako bi se njegova konstrukcija sačuvala za moguću revitalizaciju u pješačku namjenu. Novi armirano-betonski most svečano je otvoren 13. prosinca 1996. godine.