Već smo nekoliko puta u našoj rubrici „Utorkom iz muzejskog arhiva” pisali o željezničkom prugama koje prolaze kroz Ogulin i njihovom značenju za razvoj grada. Naime, dovršetkom gradnje Ličke pruge 1925. godine, uz tada već postojeću prugu Zagreb – Rijeka koja je 1873. godine puštena u promet, kolodvor u Ogulinu postaje važno prometno sjecište.
Ovog utorka u našoj već svima znanoj rubrici donosimo vozni red vlakova koji je objavljen u Glasu Hrvata 5. lipnja 1926. godine. Osim podataka o polasku i dolasku vlakova, u voznom redu se navodi da vlakovi prema Rijeci voze do Sušaka.
Vlakovi su vozili do Sušaka jer nakon Prvog svjetskog rata i raspada Austro – Ugarske monarhije Rijeka dolazi pod vlast Italije. Promet željeznicom se odvijao do stanice Škrljevo, a putnički i robni promet je nastavljao dalje cestama. Željeznička veza s Rijekom uspostavljena je nakon Rimskog sporazuma 1924. godine, a dopunskim konvencijama riješena su pitanja pograničnog željezničkog prometa. U novonastaloj Državi SHS odlučeno je da glavna luka bude Sušak. Stoga se pristupilo radu na poboljšanju postojećih i izradi novih pruga koje bi vodile do sušačke luke. Zbog manjka prostora luci Sušak izgrađena je nova luka u Bakarskom zaljevu koja je dobila željezničku vezu s prugom Zagreb – Sušak 1931. godine.
Za izgradnju i upravljanje željeznicama u Hrvatskoj bilo je zaduženo državno poduzeće Generalna direkcija državnih željeznica Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca s glavnim uredom u Beogradu, dok je u Zagrebu bila Željeznička direkcija.
Ovom prigodom ponovno pozivamo sugrađane i druge pratitelje da nam pomognu u prikupljanju materijala za izložbu povodom 150. obljetnice puštanja u promet željezničke pruge Zagreb – Rijeka.
Također, podsjećamo i kako je pred nama bajkoviti vikend jer će se od 9. do 11. lipnja održati 18. Ogulinski festival bajke na koji u subotu 10. lipnja možete stići vlakom Karlekom.
Više informacija o Karleku pronađite na: https://www.tz-grada-ogulina.hr/novosti/karlek-18ogfb/