Ove smo godine u našoj rubrici „Utorkom iz muzejskog arhiva” u nekoliko navrata pisali o željezničkim prugama koje prolaze Ogulin i njihovom doprinosu razvoju našeg kraja.

Ovog utorka donosimo članak o nezgodi strojovođe parne lokomotive koja se dogodila 15. srpnja 1926. godine, a članak je objavljen 17. srpnja 1926. godine u Glasu Hrvata.

Posao željezničkog osoblja u vlaku u to vrijeme iziskivao je mnogo rada na rukovanju lokomotivom tijekom vožnje. Kandidati za strojovođu su trebali imati 4 godine osnovne i 4 građanske škole, 4 godine zanata u ložionici, 2 godine na montaži, 18 mjeseci prakse u svojstvu ložača vježbenika i pohađanje tečaja za strojovođu od 6 mjeseci u Zagrebu ili Beogradu. Nakon 2  mjeseca vožnje pod nadzorom, kandidat je mogao polagati ispit za strojovođu i postati pomoćni strojovođa. Do I. svjetskog rata strojovođa je morao znati mađarski jezik, a ispit je polagao u Budimpešti.

Ovom prigodom ponovo pozivamo sugrađane i druge pratitelje da nam pomognu u prikupljanju materijala za izložbu povodom 150. obljetnice puštanja u promet željezničke pruge Zagreb – Rijeka.